سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
 
آمار وبلاگ
  • کل بازدید: 184291
  • بازدید امروز: 13
  • بازدید دیروز: 18
  • تعداد کل پست ها: 148

بررسی نگرش ائمه اطهار
در سریال مختار، صحنه ی آتش کشیدن هاشمیان در کابوس مختار، ابواسحاق ثقفی در پاسخ به سوال محمد بن حنیفه مبنی بر علت به آتش کشیدن وی توسط عبدالله بن زبیر، می گوید که ارادتش به علی دلیل این دشمنی می باشد.
این حقیقت که هنوز هم دوستداران واقعی علی متحمل سختیها و دشواریهای فراوانی می شوند، را نمی توان انکار کرد.

دلیل این همه دشمنی با آل علی (ع) و دوستداران علی (ع) چیست؟
مهمترین و شاید تنها دلیل آن را باید در تفکر و نگرش امام علی (ع) دانست. افرادی که پرچم دشمنی با امیرالمومنین علی (ع) را برافراشته اند، در واقع به جنگ همه خوبیها و زیبایی ها رفته اند.

حال که دشمن با تمام توان خود به جنگ ارزش های ما آمده است؛ آیا شایسته نیست که ما هم با یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده سعی در شناساندن امیرالمومنین به جامعه جهانی بکنیم. آنهم در شرایطی که صهیونیست ها تلاش می کنند تا به اهداف مورد اشاره در پروتکل های چندگانه  صهیون برسند. پروتکل هایی که در بیش از 100 سال پیش نوشته شده است؛ ولی رد پای تمام جنایات صهیونیست ها را می توان در این پروتکل ها یافت. گفتنی است موارد اذعان شده در پروتکل های یهود دقیقا نقطه مقابل اندیشه های اسلامی است. تهاجم فرهنگی گسترده دشمن در میان جوامع مسلمان و به خصوص جوانان ایرانی و هدف قرار دادن باورهای مذهبی مردم، طرح شبهات فراوان و ایجاد فرقه های مختلف از جمله وهابیت توسط صهیونیست ها از زمینه هایی است که دشمن بیشترین مانور را بر روی آن داشته است. البته باید اعتراف کرد که دلیل این امر هم غفلت  و عدم توجه به بخش های فرهنگی و دینی می باشد. در واقع دشمن با تیزهوشی دست بر روی مسائلی گذاشته است که ما به سادگی از کنار آن گذشته ایم.
ادامه دارد ...

«مرد با ایمان‌ خود را در زحمت‌ و رنج‌ قرار می‌دهد و مردم‌ در پرتو وی‌ در آسایش‌ و راحتی بسر می‌برند». علی (ع) 

 






به بهانه طرح هدفمند شدن یارانه ها

طرح هدفمند شدن یارانه ها چقدر بر نحوه عملکرد و استفاده شما از منابع انرژی تاثیرگذار بوده است؟این سوالی بود که چند روز پیش در جمع دوستان مطرح شد؛ پاسخ های داده شد بسیار جالب و البته تامل برانگیز بود.  هرکدام از دوستان از خلاقیتهایی و شیوه های نوینی که برای کاهش در هزینه های خود استفاده کرده بودند، صحبت کردند.اینکه این طرح بسیار مفید و به سود اقتصاد بیمار ما است، شکی در آن نیست؛ ولی سوالی که مطرح می شود این است که آیا ما نمی توانستیم پیش از آغاز طرح هدفمند شدن یارانه ها که البته بخشی از برنامه بزرگ تحول اقتصادی کشور است، کمی در روش های استفاده از انرژی تجدیدنظر می کردیم؟ آیا پیش از این نمی توانستیم با کمی دقت نظر در رفتار و عملکرد خود، راههایی را برای استفاده بهینه از منابع موجود پیدا کنیم؟
جای تاسف است که علیرغم داشتن داعیه مسلمانی و ناپسند بودن اسراف در دین مبین اسلام، شاهد شیوع این عمل زشت و ناپسند تقریبا در تمام بخش های جامعه هستیم؛ شاید که آغاز این طرح تمرینی باشد برای ترک کردن عادات زشتمان. با توجه به کلام مولا علی (ع) که می فرمایند: مسرف را سه نشانه است و علامت_ آنچه را که از او نیست و حق او نیست، میخورد، می خرد و می پوشد.
آیا استفاده نادرست از منابع، به معنی تجاوز به حق و حقوق آیندگان و محروم کردن آنان از نعمت های خدادای نیست؟ 

پی نوشت: اسراف در اسلام جنبه های گوناگونی دارد که از آن جمله می توان به اسراف اعتقادی، اسراف اخلاقی و اسراف قضایی اشاره کرد. ابه همین خاطر است که دین اسلام را دینی میانه رو می نامند.