سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
 
آمار وبلاگ
  • کل بازدید: 184235
  • بازدید امروز: 6
  • بازدید دیروز: 13
  • تعداد کل پست ها: 148

پرده اول: ترافیک بدی بود، احتمالا جلوتر تصادفی رخ داده بود. در حالی که از پنجره اتوبوس بیرون و شلوغی خیابان را نگاه می کردم، متوجه افسر راهنمایی و رانندگی شدم که به ماشین ها نزدیک می شود، نمی دانم برای چی ولی خیلی کنجکاو شدم که این کار را به چه علتی انجام می دهد.
داشت به ماشین های نزدیک تر به اتوبوس نزدیک می شد، از آنجایی که تمام این تصاویر به صورت کاملا بصری بود و صوتی در کار نبود، متوجه گفتگو بین آنها نمی شدم، ولی لبخند و گاه خنده هایی را که بر لب راننده ها می نشست می دیدم، مدت کوتاهی با آنها گپ می زد و بعد متوجه شدم که در همین حین راننده ها کمربند خود را می بستند، ...
حالا دلیل نزدیک شدن این افسر جوان را به ماشین ها فهمیده بودم، از این ابتکار وی در امر به معروف کردن رانندگان حواس پرت برای بستن کمربند واقعا خوشم آمد، و در دل به ذوق وی تحسین گفتم. خیلی کنجکاو بودم می توانستم گفتگوی رد و بدل شده بین این افراد را هم بشنوم ولی ممکن نبود.....
                             امر به معروف و نهی از منکر
پرده دوم: راهپیمایی حجاب و عفاف بود. جمعیت زیادی برای حمایت از حجاب آمده بودند، در حین حرکت به سمت حرم مطهر، ناگهان خانمی که از انتظامات راهپیمایی بود (این رو از آرمی که روی لباسش نصب شده بود، فهمیدم)
وارد جمعیت شد و آستین دختر جلوی من که اندکی بالا رفته بود را به طرز خیلی بدی پایین کشید و ...
من که تنها شاهد این ماجرا بودم، واقعا احساس بدی بهم دست داد؛ حال آن دختر را واقعا نمی دانم...
این تذکر می توانست به شکل بهتری گفته شود، چون کسی که در این گردهمایی، آن هم در آن هوای گرم و زیر آفتاب داغ شرکت کرده است، مطمئنا به حجاب معتقد است و شاید این واقعا به صورت سهوی اتفاق افتاده باشد و به همین خاطر یک برخورد بهتر می تواند هم تاثیر بهتری داشته باشد و هم احساس بهتری را در فرد مخاطب ایجاد خواهد کرد. 

حال به نظر شما کدام شیوه امر به معروف می تواند مثمر ثمرتر باشد؛ به نظر من که ناظر هر دو این ماجراها بودم شیوه ای که افسر راهنمایی و رانندگی انتخاب کرده بود می تواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.
انتشار این مطلب در مجله پارسی بلاگ

 






مشخصات صاحب گذرنامه
نام: انسان      نام خانوادگی: آدمی زاد         نام پدر: آدم          نام مادر: حوا
نسبت: اشرف مخلوقات       نژاد: خاکی              صادره از: دنیا             ساکن: زمین
مقصد: آخرت                      ساعت حرکت و پرواز: هر وقت خدا صلاح بداند 
                                     (مکان: بهشت اگر نشد جهنم)
وسایل مورد نیاز:
دو متر پارچه                       عمل نیک                   انجام واجبات و ترک محرمات
امر به معروف و نهی از منکر                                  دعای والدین و مومنین
نماز اول وقت                 ولایت ائمه اطهار              اعمال صالح، تقوا، ایمان
           سفرآخرت
قابل توجه زائرین محترم
خواهشمند است جهت رفاه حال خود خمس و زکات را قبل از پرواز پرداخت نمایید.
از آوردن ثروت، مقام، منزل، ماشین داخل فرودگاه خودداری نمایید.
حتما قبل از حرکت به بستگان خود توضیح دهید تا از آوردن دسته گلهای سنگین ، سنگ قبر و مراسم های پرخرج و تجملات جدا خودداری کنند.
جهت یادگاری قبل از پرواز اموال خود را بین فرزندان مشخص نمایید.
از آوردن بار اضافی از قبیل حق الناس، غیبت، تهمت و ....خودداری نمایید.
             برای کسب اطلاعات بیشتر به قرآن و سنت پیامبر (ص) مراجعه فرمایید.
تماس و مشاوره به صورت شبانه روزی رایگان می باشد.
 در صورتیکه قبل از پرواز به مشکلی برخوردید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید.
            186 سوره بقره    45 سوره نساء     129 سوره توبه      55 سوره اعراف

                      امیدوارم سفر آسوده ای پیش رو داشته باشید
                      سرپرست کاروان حضرت عزرائیل
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
انتشار این مطلب در صراط نیوز

 

 






با نزدیک شدن ماه مهر، تلاش خانواده ها برای خرید لوازم مورد نیاز بچه ها نیز شدت بیشتری می گیرد و بازار لوازم التحریر و کفش و پوشاک نیز رونق خاصی به خود می گیرد. اما جای تاسف است که در کشوری که خود دارای قهرمانان والگوهای مثال زدنی است، کودکان این سرزمین به دنبال قهرمانان پوچی چون بن تن و اسپایدر من، باربی و امثالهم باشند. چند روز پیش برای خرید از جلوی چند مغازه عروسک فروشی و کیف فروشی رد شدم. تقریبا در تمامی کیف های مدرسه می توانستی نشانی از این شخصیت های کارتونی پیدا کنی.  
                       تهاجم فرهنگی، لوازم التحریر
امسال نیز علیرغم آشکار شدن پشت پرده معرفی بازی های جدیدی چون پرنده خشمگین، متاسفانه شاهد اضافه شدن این شخصیت به لوازم التحریر و کیف کودکان هستیم. جالب اینکه انگار بخشی از افراد تنها منتظرند، ببینند در بیرون از این سرزمین چه بازی جدیدی تولید می شود تا از آن برای سردر مغازه، فروشگاه و حتی لوازم التحریر های تولیدی خود استفاده کنند. این درحالی است که در همین ایران نیز عروسک هایی بوده اند که با استقبال مردم و به خصوص کودکان مواجه شده است، اما متاسفانه همواره با بی مهری این صنف از تولیدکنندگان مواجه شده است. شخصیت هایی مثل سنجد، تربچه، عروسک های مجموعه شکرستان و یا همین کلاه قرمزی و پسرخاله که طی این سالها همواره مورد استقبال چشمگیر و بی سابقه مردم و بچه ها بوده است. جای بسی تاسف است که کودکان ما هنوز چشم باز نکرده اند، با انواع لباس ها، و عروسک های غربی آشنا هستند.
من نمی دانم واقعا چه کسی باید این بازار آشفته را سر و سامان دهد ولی می خواهم بگویم به غیر از نقشی که مسئولین و متولیان امور فرهنگی در این زمینه دارند، مطمئنا خود ما نیز باید نقش پررنگ تری در این زمینه بازی کنیم. مسئولین مدرسه و آموزش و پرورش نیز به عنوان یکی از متولیان فرهنگ کشور نیز می توانند نقش پررنگی در این میان بازی کنند. اگر مسئولین مدرسه از والدین بخواهند که اینگونه لوازم التحریرها را برای بچه ها خریداری نکنند، خیلی بهتر می توان به این چشم و همچشمی ها پایان داد.
                 تهاجم فرهنگی، لوازم التحریرتهاجم فرهنگی، لوازم التحریر

درست است که پیدا کردن کیف و یا لوازم التحریری که آثار این تهاجم فرهنگی در آن نباشد، در این آشفته بازار کار سختی است ولی غیر ممکن نیست.
پ.ن: سال گذشته برای دخترخاله 9 سالم دنبال کیف مدرسه می گشتم، شاید حدود دو روز دنبال یک کیف مناسب گشتم هرچند به سختی موفق به پیدا کردن یک کیف مناسب شدم.
انتشار این مطلب در صراط نیوز

انتشار این مطلب در مجله پارسی بلاگ