امروز روز شکفتن نور و لبخند است. امروز روز شکفتن گل لبخند بر لبان علی بن موسی الرضاست. روز باطل شدن فتنه ها و دلگرمی شیعیان به تولد امام نهم. تولدش موجب اتحاد مومنین شد.
           تولد امام جواد الائمه
اباصلت می گوید: بعد از شهادت حضرت رضا (ع)، مطرود مامون عباسی شدم و به زندان افتادم و چون امیدم به مامون و سرکردگان و امیران و دیگر دست اندرکاران حکومت بود، یک سال زیر غل و زنجیر ماندم. شبی توسل به خدا یافتم و خدا را به اهل بیت قسم دادم. امیدم را از همه قطع کردم و به او پیوستم
. ناگهان جواد الائمه (ع) را در زندان دیدم. چون چشمم به ایشان افتاد، گریه کردم؛ گله کردم که چرا به داد من نمی رسید. فرمود: اباصلت چه وقت خواستی و نیامدم؟ سپس دست مرا گرفت و از میان زندانبان ها بیرون آورد و فرمود: برو به امید خدا که دیگر به تو دسترسی پیدا نخواهند کرد.
توسل به امام جواد الائمه برای امورد دنیویه، گرفتاریها، غمها و غصه های بزرگ، دردهای بی درمان معنوی و ظاهری بسیار موثر است. حتی اهل تسنن نیز به قبر مطهرش متوسل می شوند.
مرحوم آیت الله سید عبدالکریم کشمیری از علما و عرفای نجف در بابت توسل به امام جواد (ع) می فرماید: سوره یس بخوانید و ثواب آن را به امام جواد (علیه‌السلام) تقدیم کنید، حاجت ‏شما را خواهند داد. گاه امر می‏کرد صلوات برای حضرتش هدیه کنند و آن را در توسل به این امام کریم مجرب می‏دانست.