سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
 
آمار وبلاگ
  • کل بازدید: 184353
  • بازدید امروز: 13
  • بازدید دیروز: 15
  • تعداد کل پست ها: 148

حجاب فقط پوشاندن موی سر نیست!!
متاسفانه گاهی در فیلم های تولید شده (چه برای تلویزیون و چه سینما) حجاب به گونه ای نمایش داده می شود که انگار پوشاندن موی سر به هر شکلی، همان چیزی است که در دین ما به آن اشاره شده است.
باور کنید حجاب فقط پوشاندن موی سر نیست. این را به راحتی می توان از آیات مربوط به حجاب که در قرآن آمده است، فهمید؛ این کار نیاز به درک بسیار بالایی هم ندارد، فقط کافی است اندکی سواد خواندن بلد باشیم:

«ا
و زینت و ارایش خود را جز آنچه قهرا ظاهر می شود بر بیگانه آشکار نسازند و باید روسری (مقنعه) خود را بر روی سینه و گریبان خویش قرار دهند و زینت و جمال خود را آشکار نسازند» (1)
«...
دوره جاهلیت پیشین آرایش و خود آرایی نکنید ...» (2)
حالا با نگاهی به فیلم ها و سریال های پخش شده در سینما و تلویزیون می توان فهمید که مسئولان چقدر به ابتدایی ترین اصول حجاب که به طور صریح در قرآن به آن اشاره شده است، بی تفاوت هستند؛ حالا حتی زنان و دختران با حجاب سریال ها هم آرایش دارند و در واقع به نظر می رسد این آرایش جزئی از تکنیک های بازیگری آنها محسوب می شود. هم رنگ بودن و یا همان سِت بودن سایه چشم با رنگ روسری و شال به یکی از بدیهی ترین موارد زیر پاگذاشتن اصل حجاب در فیلمها و سریال ها تبدیل شده است. در واقع به نظر برخی فکر می کنم حجاب فقط پوشاندن موی سر است. در حالی که در اسلام حجاب پوشاندن زینت، به جز آن چیزی که قهرا ظاهر می شود سفارش شده است، که تمام مراجع آن را گردی صورت و دست ها تا مچ می دانند، ولی در تلویزیون و فیلمهای ایرانی حجاب پوشاندن گردی سر است.
استفاده ار از آرایش در سریال ها و فیلم های به بهانه گریم بازیگر کاملا عادی شده است؛‌ این در حالی است که وضعیت عروس ها در فیلم ها بسیار بدتر است ولی وقتی یک فیلم خارجی را نگاه می کنی، خبری از آرایش های عجیب و غریب در آن نیست. البته شاید اونها با تکنیک های فیلم سازی آشنا نیستند.
(1)آیه 31 سوره نور
(2) آیه 33 احزاب
انتشار این مطلب در مجله پارسی بلاگ






گاه انسان عمری کار صالح انجام می دهد و در شب قدر نتیجه اش را دریافت می کند، لذا هر کسی نمی تواند بگوید من، شب قدر را درک کردم پس زرنگ هستم و این موجب شود که انسان هر کار که خواست انجام بدهد به این امید که من در شب قدر می توانم تدارک مافات و گذشته کنم، اینطرو نیست.
درک شب قدر ، برای همه کس توفیق نیست. کسی در آنشب موفق است که در طول سال قدمی برداشته و کاری کرده باشد. آن وقت در شب قدر اجری به او می دهند که از عمل هزار ماه بیشتر است و درک و فضل آن بالاست. اما اینطور نیست که بگوییم فلانی شانس آورد که شب قدر خوابش نبرد، شانس به او رو کرد که آن شب در یک معبد و یا حرمی بود و آن شب حال خوشی داشت؛ اما من چرتم می گرفت، خوابم می برد یا آن شب ما به هیچ کاری موفق نشدیم. این طور نیست بلکه این ها ریشه و علت دارد. علت آن را باید در طول سال گذشته جستجو کرد.
                  لیاقت حضور
فرد در طول سال گذشته اش وقت های کثیری را تلف می کند،‌نعمتهای زیادی را ضایع می کند، نتیجه اش این می شود که در شب قدر، حواله ای ندارد که بتواند حالی به دست بیاورد. روزی و قسمتی ندارد. اینکه بگوییم: الله یرزق من یشاء معنای یشاء این است که هر کس استحقاق رزق داشت دیگر آنجا مشیت خدا محدود به اساب و آثار و امثال این ها نیست، بلکه خدا به هر شکلی می تواند به او روزی دهد؛ اما این فرد باید استحقاق خودش را نشان داده باشد برای این روزی، تا آن را به دست بیاورد.
پس اعمال یک سال انسان در یک شب قدر به او پرداخت می شود، اما باید قبلا کمیت و کیفیت آن را ذره ذره کسب کرده باشد و در واقع فعلیت و بهه ثمر رسیدن آن در آن شب است.
منبع: کتاب نماز استاد حائری شیرازی

میسر نگردد کس به این سعادت،به کعبه تولد و به محراب شهادت
شهادت امیرالمونین علی (ع) را خدمت دوستان تسلیت عرض می کنم

پ.ن: از همه دوستان در این شب های قدر باقی مانده التماس دعا دارم،
پ.ن: ادامه مبحث قبلی را در پست های بعدی دنبال کنید.
انتشار این مطلب در مجله پارسی بلاگ
انشار در صراط نیوز






                          تلویزیون و نقش آن در جامعه
تا به حال به این موضوع فکر کردید که صدا و سیما چه نقشی در رشد و بالندگی جامعه می تواند داشته باشد؟ تاثیر این رسانه در زندگی اجتماعی و فرهنگی تک تک افراد جامعه و به تبع آن کل جامعه چه میزان است؟
مطمئنا نقش این رسانه آنقدر زیاد هست که امام خمینی (ره) از آن به عنوان دانشگاه عمومی یاد کرده اند.
حالا باید دید نقش این رسانه ملی! در فرهنگ سازی در مورد ارزشهای یک جامعه اسلامی تا چه قدر است؟ از مهمترین ارزش هایی که این روزها به خصوص در روزها و ماههای گرم تابستان به وفور درباره آن صحبت می شود، حجاب، اهمیت و ضرورت آن در جامعه جایگاه آن در دین و... است؛ حالا اگر نگاهی به برنامه های این رسانه ملی! بیاندازیم متوجه می شویم یکی از عوامل و فاکتورهای اصلی بی حجابی و بدحجابی در جامعه همین صدا و سیما است. فیلم ها و سریال هایی که نه تنها کمکی به بهبود حجاب و عفاف در جامعه نمی کند، بلکه خود نیز مروجی برای بی بند و باری، ترویج انواع مد و غیره است. تا به حال چند تا فیلم و سریال در مورد حجاب تولید شده است که توانسته باشد علاوه بر دارا بودن همه فاکتورهای لازم برای فیلم و سریال، مولفه های لازم برای جذب مخاطب داشته باشد.
قبول دارم که صدا و سیما گهگاه نیز برنامه هایی در مورد حجاب پخش کرده که بسیار مفید هم بوده است، مثل برنامه استوا و یا گره و یا خیلی دیگر از برنامه هایی از این دست، اما باید قبول کرد ساخت و تولید چنین برنامه هایی زمانی می تواند مفید، آموزنده و تاثیرگذار باشد که تمام اهداف این سازمان عریض و طویل بر همین مبنا گذاشته شود، نه اینکه درست بعد از پخش این قبیل برنامه ها، بیننده با حجم گسترده ای از برنامه های دیگر مواجه می شود که هیچ از آموزه های اصلی گفته شده در برنامه قبلی در آن جایی ندارد.
البته نباید این موضوع را هم فراموش کرد برنامه هایی مثل گره و استوا متاسفانه در بدترین ساعات پخش می شدند و اطلاع رسانی بسیار کمی نیز در مورد زمان و نحوه پخش این قبلی برنامه ها وجود دارد.
ادامه دارد...
برگزیرده مجله پارسی بلاگ