سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
 
آمار وبلاگ
  • کل بازدید: 184691
  • بازدید امروز: 0
  • بازدید دیروز: 22
  • تعداد کل پست ها: 148

تا حالا فکر کردید چرا در دهه های اخیر حجاب زنان اینقدر دستخوش تغییر شده است؟ چرا در کنار یک زن محجبه، دخترش را می بینیم که هیچ گونه اعتقادی به حجاب ندارد و با بدترین پوشش در جامعه ظاهر می شود؟ در گذشته دختران حجابی را انتخاب می کردند که مادران داشتند ولی چرا اکنون این مسئله وجود ندارد؟ ویل دورانت در کتاب تاریخ تمدن می گوید: زنان طبقات بالای اجتماع جز در تخت روان و روپوش دار از خانه بیرون نمی آمدند(1). استرابون: ایرانیان اگر بخشی از بدنشان برهنه باشد آن را بی شرمی می دانند و همیشه بلند(تا ساق پا) لباس می پوشند(2).
در حالی که تمام اسناد تاریخی حکایت از وجود حجاب و پوشش در میان زنان ایرانی حتی قبل از ورود اسلام به ایران بوده است زن ایرانی مسلمان را چه شده است که با بدترین وضع در جامعه حضور دارد و نه تنها آن را بی شرمی نمی داند بلکه از آن به عنوان یکی از افتخارات و پیشرفت های زندگی اجتماعی خود یاد می کند. چرا آمار استفاده از لوازم آرایش در ایران بالاترین حد جهانی را دارد؟
1. تاریخ تمدن جلد 1 ص 553 
2. حجاب در ادیان الهی ص 133
                                                                                                                                                   ادامه دارد...






با آغاز فصل گرما دوباره بحث در مورد حجاب در جامعه زیاد شده است، عده ای خواستار دخالت دولت در قضیه حجاب هستند و بعضی دیگر وضعیت اسف بار حجاب و بدحجابی را به دلیل کم کاری ها و موضع گیری های نادرست دولت و مسئولان فرهنگی می دانند. آیا حجاب فقط مربوط به فصل گرما است؟ چرا این قدر در رابطه با مقوله حجاب که یکی از اصلی ترین پایه های حفظ خانواده است،  مماشات به خرج می دهیم؟ چرا مسئولین فرهنگی ما نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند؟ چقدر کار فرهنگی کرده ایم؟
باور کنید خیلی از مواردی که الان در جامعه بابا شده از همین صدا و سیما بیرون آمده است. امروزه دیدن عروس های بی حجاب در خیابان دیگر به امری روزمره تبدیل شده است، به قول یکی از دوستان اگر روزی از دیدن عروس های بی حجاب جا می خوردیم، امروز دیگر باید از دیدن عروس های با حجاب دچار شگفتی شویم، واقعا این مسئله یکی از هزاران موردی دردآوری است که در جامعه شاهد آن هستیم. البته باید توجه داشت که قبح این مسئله هم به لطف صدا و سیما ریخته شده است. (آخرین مورد آن عروسی سریال چهارچرخ است که عروس ها بدون هیچ گونه پوششی در خیابان و جلوی مهمان ها ظاهر می شوند. البته این مسئله یکی از صدها موردی است که از این طریق بابا شده است. )
چند وقت پیش یکی از دوستان دنبال کار بود، خودش می گفت خیلی از جاها به صرف داشتن چادر حتی حاضر نمی شدند مهارت و تخصص من را ببینند، این مسئله برای خود من هم بارها پیش آمده و چقدر دردآور است که انسان در یک جامعه اسلامی زندگی کند و با وی چنین برخوردی شود. وقتی در مرود خبر آزار و اذیت یک خانم یا دانشجو محجبه در فلان کشور اروپایی یا آمریکایی تیتر می زنیم، فراموش نکنیم که این موضوع نیز در جامعه ما نیز دارد به امری عادی تبدیل می شود.
البته صدا و سیما برنامه های خوبی هم در زمینه فرهنگ سازی حجاب دارد، یکی از آنها برنامه استوا است که برنامه ای بسیار کاربردی است. هرچند متاسفانه ساعت پخش آن و مهمتر از همه نبود اطلاع رسانی در خصوص پخش چنین برنامه ای، باعث شده خیلی از افراد اصلا از پخش این برنامه خبر هم نداشته باشند. 

نقش صدا و سیما در فرهنگ سازی
حجاب در باور من






صفحات :   
|<  1  2  |