به دنبال توهین به حضرت محمد (ص) و اعتراض مسلمانان و آزادگان دنیا به این کار کثیف، شاهد برپایی اعتراضات به این کار کثیف در سرتاسر دنیا بوده ایم.خوشبختانه با توجه به بیداری اسلامی در کشورهای مختلف این بار اعتراضات در پاسخ به این فیلم آمریکایی- صهیونیستی بسیار بیشتر و گسترده تر بوده است. آتش خشمی که هنوز با گذشت بیش از سه هفته کماکان شعله ور است.
این که چرا آمریکا و اسرائیل در چنین شرایطی اقدام به ساخت چنین فیلم توهین آمیزی کردند، جای بحث دارد، اما واقعا پاسخ درست به این اقدام چیست؟ مسلمانان دنیا چه کاری باید انجام دهند تا دیگر دشمنان جرات چنین کاری نداشته باشند؟
اقدام مسلمانان در توقیف گوگل کار بسیار ارزنده ای است، شاید برخی معتقد باشند که این کار مسلمانان به گوگل هیچ ضرری وارد نمی کند، اما اگر این طور هم باشد که البته نیست، به عنوان نمادی برای نشان دادن خشم مسلمانان می تواند مثمر ثمر باشد. ساکت نشستن و کاری نکردن دردی را دوا نمی کند؛ این روزها هر کس با هر وسیله ای باید نشان دهد که از این کار صهیونیست ها بیزار است و سکوت ما باعث گستاخ شدن دشمن و البته خیانت به رسول مهربانی هاست.
                         آتش خشم مسلمانان
مسلمانی به زبان نیست، حفظ ایمان و اعتقاد نیازمند تحمل درد و رنج و سختی است. البته این تنها یک راه از هزاران راه مبارزه است و البته باید قبول کرد ما ساده ترین راه را برای مبارزه انتخاب کردیم، توقیف و عدم استفاده از گوگل شاید بتواند نمایشی از خشم مسلمانان در فضای مجازی باشد، اما مطمئنا یک راه کاربردی نیست. معتقدم مسلمانان باید در راستای راهپیمایی، تظاهرات و توقیف و محکومیت اقدام سایت هایی چون گوگل به فکر کارهای بلند مدت تر باشند. البته مجازات عاملان شنیع این فیلم موهن نیز می تواند از تکرار دوباره این اتفاق جلوگیری کند؛ اما در راستای همه این اقدامات، مسلمانان باید با استفاده از ظرفیت های بی نظیر فضای مجازی  روش های بهتری را برای مبارزه انتخاب کنند؛ یعنی اگر آنها سعی کردند با انتشار این فیلم در فضای مجازی به اعتقادات مسلمانان توهین کنند، چرا ما از همین ابزار و با استفاده از خلاقیت هایی که خاص مسلمانان است بر علیه خود آنها استفاده کنیم. جنگی که اکنون آنها به راه انداخته اند، همان جنگ نرم است و مبارزه و پیروزی در چنین جنگی مستلزم استفاده از ابزارهای متناسب با آن است، مطمئنا برای پیروزی های مستمر و بلند مدت باید به دنبال شیوه های بلند مدت بود.
ساخت فیلم، نوشتن کتاب و چاپ کاریکاتورهایی موهن همگی به دلیل ترس و واهمه دشمنان از گسترش اسلام است و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از گسترش روزافزون موج بیداری اسلامی در جهان می کنند، آنها وظیفه خود را انجام می دهند و برای این کار از تمام ظرفیت های موجود خود استفاده می کنند؛ اما آیا ما هم از ظرفیت های خود برای نشان دادن چهره واقعی اسلام و پیامبر مهربانی حضرت محمد (ص) استفاده کرده ایم؟

انتشار این مطلب در صراط نیوز
برگزیده مجله پارسی بلاگ
انتشار در عمارنامه