حتما شما هم بارها در مکان های عمومی شاید شعار نوشته هایی بوده اید. شعارهایی که نشان دهنده عقیده و باور فرد نسبت به موضوع نوشته شده است و البته شعور و فرهنگ فرد نیز برای مخاطبان نیز آشکار می شود.
چند روز پیش در اتوبوس دیدم فردی روی صندلی اتوبوس باماژیک مشکی نوشته بود "چادر سرت کن اگر می خواهی برده نباشی." من شخصا از طرفداران چادر هستم و آن را حجاب برتر می دانم و با این مسئله هم که دست و پاگیر است به شدت مخالف هستم.
اما آیا واقعا نوشتن همچینن جمله ای کمکی به وضع بد بی حجابی و یا ترغیب افراد بد حجاب به حجاب خواهد شد. شخصا معتقدم این رویه تنها باعث ایجاد دلخوری و گرفتن حالت تدافعی در افراد می شود و نه تنها هیچ کمکی به بهبود وضعیت حجاب در جامعه نخواهد شد، بلکه انجام کارهای فرهنگی اصولی در این زمینه را با مشکلات سخت تر و پیچیده تری نیز مواجه می کند. فقط فردی نسبت به چیزی بدبین شد و هر گونه نظر و ایده را با عینک بدبینی نگاه کند، تغییر دادن دیدگاه وی کاری بسیار سخت و حتی گاهی غیرممکن است.

                   تبلیغ حجاب

باید قبول کنیم که روشی را که برای حفظ ارزش هایمان در پیش گرفته ایم، روشی غیر اصولی و بدون پشتوانه فکری و علمی لازم است، این درحالی است که دشمنان اسلام از هر گونه امکانات برای ایجاد شک و شبهه در فکر، دین و اعتقادات مسلمانان و به خصوص نسل جوان استفاده می کنند، روش حرکتی ما  بسیار ضعیف و ناکارآمد است، و این مسئله به همه ما مربوط است، وظیفه ای که بنا به پست و مقام و موقعیت ما در جامعه کم و زیاد می شود اما از بین نخواهد رفت. یعنی خود را از زیر بار مسئولیت خالی نکنیم ما همه مسئول هستیم!!!
رهبر معظم انقلاب در سخنانی خود در جمع روحانیون خراسان شمالی فرمودند
 :

"خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانونهاى فرهنگى – هنرى بروید و پذیراى جوانها باشید. با روى خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا. فرمود: «و سنّة من نبیّه»، که ظاهراً عبارت است از «مداراة النّاس»؛ مدارا کنید. ممکن است ظاهر زننده‌اى داشته باشد؛ داشته باشد. بعضى از همینهائى که در استقبالِ امروز بودند و شما – هم جناب آقاى مهمان‌نواز، هم بقیه‌ى آقایان – الان در این تریبون از آنها تعریف کردید، خانمهائى بودند که در عرف معمولى به آنها میگویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد میریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ى به این اهداف و آرمانهاست. او یک نقصى دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقصهاى این حقیر باطن است؛ نمى‌بینند. «گفتا شیخا هر آنچه گوئى هستم / آیا تو چنان که مینمائى هستى؟». ما هم یک نقص داریم، او هم یک نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید. البته انسان نهى از منکر هم میکند؛ نهى از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت. بنابراین با قشر دانشجو ارتباط پیدا کنید"
پ.ن: تبلیغی که با توهین به طرف مخالف همراه باشد، مطمئنا نتیجه عکس خواهد داد.