انقلاب ایران، قیام مصر
حسنی مبارک نیز مانند محمد رضا شاه در سال 59 پس از اوج گیری اعتراضات اعلام کرد که صدای انقلاب مردم را شنیده است و تلاش خود را برای آغاز یک سری اصلاحات خواهد کرد. در همین راستا اقدام به تغییر برخی وزرا کرد، کاری که محمد رضا شاه با تغییر پی در پی نخست وزیر سعی در انجام آن داشت. هرچند مثل روز روشن است که خانه ای از پای بست ویران است را نمی توان با این گونه تغییرات درست کرد. خوشبختانه مردم مصر هم مانند مردم ایران این واقعیت را فهمیدند و فریب وعده های پوچ مبارک و همدستانش را نخوردند.
بالاخره مبارک پس از 30 سال دست از سر مردم مصر برداشت و فرار را بر قرار ترجیح داد؛ اما او نیز مانند محمد رضا شاه هیچ جایی در کشورهایی که روزی نوکریشان را می کرد، ندارد و روزهای باقیمانده عمرش را باید با حقارت از این کشور به آن کشور برود. علیرغم خوشخدمتی های مبارک در حق آمریکا و اسرائیل، باز هم نمی تواند سفر به آمریکا و یا اسرائیل را به عنوان یک گزینه پیش رو مطرح کند؛ چرا که کشورهای غربی تا جایی همراه دیکتاتورها هستند که منافعشان به خطر نیفتد؛ درست مثل رضا خان، محمد رضا شاه، صدام حسین و طالبان و ... .
قیام مردم مصر شباهت های زیادی با انقلاب مردم ایران دارد؛ طوری که حتی تلوزیون رژیم صهیونیستی نیز به آن اذعان کرده است. اما آنچه که با دیدن تصاویر مخابره شده از مصر هر ایرانی آزاده آرزوی آن را می کند ؛ این است که ای کاش آنها هم رهبری مانند امام خمینی (ره) داشتند؛ رهبری که بدون هیچ گونه ترس و واهمه ای خواسته های ملت را به زبان بیاورد و در لحظات حساسی که امکان خطا و اشتباه وجود دارد، به یاری مردم بیاید. داشتن چنین رهبری مطمئنا چیزی است که مردم مصر هر روز بیشتر از روز گذشته، آن را دل آرزو می کنند.گفتنی است رفتن مبارک به معنی پایان کار نیست؛ چرا که کشورهای استعمارگر به ویژه آمریکا و اسرائیل تمام تلاش خود را برای به انحراف کشاندن این قیام  و مصادره انقلاب مردم خواهند کرد و اینجاست که هوشیاری و بصیرت مردم مصر و خواص این کشور بیش از هر زمان دیگری به چشم می آید.

امام علی علیه السلام در این خصوص می‌فرماید:
«انَّ مَن صَرَّحت له العبرُِ عمّا بینَ یدیه منَ المَثُِلات، حجزتهُ التّقوی، عَن تقحُّم الشُّبَهات: (کسی که از اعمال و کردار گذشتگان و عواقب سوء آنها عبرت گیرد، تقوا، وی را از فرو رفتن در آن‌گونه بدبختی‌ها باز می دارد.)