نقش رسانه در بهبود حجاب در جامعه
شاید بتوان یک از دلایل بروز و گسترش این امر در جامعه را به سیاست ها و برنامه ریزیهای از هم گسیخته و غیرکارشناسی متولیان امور فرهنگی مربوط دانست. متاسفانه مهمترین ابزارهای تبلیغی ما از جمله رسانه، نه تنها هیچ گونه چارچوب و برنامه مدونی برای بهبود حجاب در جامعه ندارند، بلکه گاهی خواسته و یا ناخواسته خود به مبلغان مدل ها و پوشش های غیرمتعارف بدل می شوند؛ تا جایی که حتی ساختن یک فیلم و یا سریال در زمینه حجاب نیز نمی تواند گره ای از این مشکل باز کند. 
مثلا حرفهای بازیگران سریال کلاه پهلویدر دفاع از حجاب و نقش کلیدی آن در استحکام بنیان خانواده آنقدر شعاری است که اصلا رغبتی در فرد برای انتخاب حجاب به عنوان پوشش برتر ایجاد نمی شود، وقتی عکسها، تصاویر و فیلمهای همین افراد به بدترین شکل در فضای مجازی یافت می شود، وقتی تصاویر همین زنان بازیگران با انواع آرایش ها و پوشش های عجیب و غریب بر روی مجلات زرد دیده می شود، آیا می توان امیدوار بود که ساخت اینگونه فیلمها بتواند مروج فرهنگی باشد که مردم این سرزمین برای داشتن و رسیدن به آن انقلاب کردند و شهید دادند. 
بیشترین آسیبی که جامعه جوان ما در این زمینه می بیند، تنها و تنها به دلیل عدم آگاهی و شناخت برنامه های دشمن، نداشتن راهکار مبارزه صحیح برای مقابله و عدم استفاده از ایده ها و روشهای فردی با درنظرگرفتن پشتوانه فرهنگی عظیم ملت است. 
متاسفانه بیشتر راه حل های ما فقط حس انتقامجویی و لجبازی را در افراد بی حجاب موجب شده است و مطمئنا قانع کردن فردی که به دلیل سیاست های غلط سرناسازگاری گذاشته است، کاری بس دشوارتراست، هرچند غیرممکن نیست. 
چراکه فقط غیرممکن، غیرممکنه

             حجاب، خار چشم دشمن

مساله دیگری که امروزه بسیار زیاد دیده میشود، مساله حجاب زیبا است که متاسفانه به یک جستجو در اینترنت بسیار هماز این موارد می توان مشاهده کرد، بستن شال و روسری به شیوه های مختلف به بهانه هایی چون داشتن حجاب زیبا و یا متنوع، تا جایی می تواند قابل قبول باشد که به اصل حجاب خللی وارد نشود، مساله ای که در بسیاری از این مدل های تبلیغ شده در فضای مجازی اصلا به چشم نمی خورد.

* حجاب مایه‌ى تشخص و آزادى زن است؛ برخلاف تبلیغات ابلهانه و ظاهربینانه‌ى مادیگرایان، مایه‌ى اسارت زن نیست. زن با برداشتن حجابهاى خود، با عریان کردن آن چیزى که خداى متعال و طبیعت پنهان بودن آن را از او خواسته، خودش را کوچک میکند، خودش را سبک میکند، خودش را کم‌ارزش میکند. حجاب وقار است، متانت است، ارزشگذارى زن است، سنگین شدن کفه‌ى آبرو و احترام اوست؛ این را باید خیلى قدر دانست و از اسلام باید به خاطر مسئله‌ى حجاب تشکر کرد؛ این جزو نعمتهاى الهى است
 
*حجاب در کلام رهبری (اردیبهشت ماه 91)