تبلیغات چیست؟   
آگاهی دادن و اطلاع رسانی نسبت به یک موضوع خاص در جهت جذب مخاطب
 بر مبنای آگاهی دادن و اطلاع رسانی مبتنی بر 2 فاکتور ذیل
* سیاستها و تفکرات سازمان تبلیغات  کننده
* هماهنگی و همخوانی این تفکرات با محیط مخاطبین از نظر پذیرش (محیط فرهنگی و اجتماعی)

حال اگر شما این تعریف را با هزاران پیامکی که روزانه از سوی اپراتورهای تلفن همراه برای من و شما ارسال می شود مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که این هجم بالای تبلیغات نه در جهت معرفی محصولات است، بلکه در جهت اغوای مشتریان است،
تبلیغات برای معرفی یک محصول یا خدمات جدید به مشریان کاربرد دارد، ولی وقتی شما یک پیامک مشابه را در روز گاهی بیش از 5 الی شش بار دریافت می کنید، آیا باز هم می توان هدف از این کار را معرفی محصولات و خدمات دانست؟ آیا ارسال چندباره یک پیامک مشابه در روز را نباید تحمیل ایده و نظر بر مخاطب دانست؟
این کار بیش از آنکه بتواند جذب مخاطب کند، مخاطب گریز است و جای تعجب است که چرا وقتی در یک نظر سنجی ساده می توان از میزان رضایت و یا عدم رضایت مخاطبین از این شیوه تبلیغات آگاه شد؛ باز هم اپراتورها به این شیوه تبلیغاتی خود ادامه می دهند و موجبات نارضایتی مردم و مخاطبین خود را فراهم می کنند.

                        پیامک های تبلیغاتی
دوستی می گفت: گاهی هجم تبلیغات این شرکت ها آنقدر زیاد است که فقط باید یک منشی برای خواندن پیامک ها استخدام کنیم.
دوست دیگری که از این شیوه تبلیغات به شدت ناراضی بود نیز در همین رابطه می گفت: من پیامک های اپراتورهای اول و ایرانسل را وسط راه پاک می کنم :))
و شخصا معتقدم این روش بیشتر شبیه گدایی آنهم با شیوه نوین است.

امیدوارم اپراتورهای همراه اول و به خصوص ایرانسل قبل از آنکه بدون هیچ تفکری به این شیوه ادامه دهند، با بررسی و نظر سنجی میزان کارآیی این روش را مورد ارزیابی قرار دهند و روش های بهتر و خلاقانه تری را برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان انتخاب کنند.