وحدت
به بهانه هفته وحدت و میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص)
در یکی از درسهای دوران مدرسه سوالی با این مذمون وجوداشت: دلیل به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران چیست؟ ایمان به خدا ، رهبری فرزانه، وحدت کلمه
 با حوادث و اتفاقاتی که در طی این 32 سال از پیروزی انقلاب بر این مردم گذشته است و به خصوص با توجه به فتنه سال 88 و اتفاقات پس از آن همین سه اصل بوده است که انقلاب این مردم را که با خون هزاران شهید آبیاری شده ، حفظ کرده است. دشمنان این سرزمین پس از ناکامی در جنگ تحمیلی تمام تلاش خود را کردند تا به جایگاه ولایت فقیه که یکی از ارکان انقلاب اسلامی ایران است، لطمه بزند. دفاع جانانه امام از جایگاه ولی فقیه در سخنرانی های ایشان در بحث های اوایل انقلاب و پیش از رای گیری قانون اساسی را حتما شنیده اید. امام (ره) در پاسخ به افرادی که می گفتند ولایت فقیه باعث دیکتاتوری می شود، فرمودند "ولایت فقیه آمده است جلوی دیکتاتوری را بگیرد."
دشمنان این مرز و بوم مطمئن هستند تا زمانی که مردم پشتیبان ولایت فقیه باشند، تا زمانی که سخن ولی فقیه زمانشان، که آن را نایب برحق حضرت مهدی (عج) می دانند، برایشان حجت باشد، نمی توانند کاری از پیش ببرند. به همین خاطر در همه سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تمام فتنه ها در جهت تخریب جایگاه ولایت فقیه در اذهان عمومی اتفاق افتاد. البته اوج این دشمنی ها را می توان در انتشار روزنامه های زنجیره ای در دولت اصلاحات و اتفاقات 18 تیر دانست؛ فتنه ای که با تدبیر به موقع رهبری خنثی شد. هرچند پس از آن مسئولین در کور کردن چشم این فتنه مماشات کردند و نتیجه آن شعله ور شدن دوباره این آتش در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 و به بهانه تقلب در انتخابات بود؛ چیزی که اکنون خودشان هم دیگر باور ندارند.
بمب گذاری ها و شهادت جمعی از هموطنان در شهرهای زاهدان، چابهار و شهادت صانع ژاله یکی از هموطنان کرد زبان اهل تسنن در آشوب 25 بهمن فتنه گران از سال گذشته تا کنون در راستای ایجاد اختلاف قومی و مذهبی در ایران بوده است؛ که البته با هوشیاری مردم و مسئولین دشمن نتوانست از آن به نفع خود بهره برداری کند.
در شرایطی که اکثریت قریب به اتفاق کشورهای خاورمیانه، ناآرام است و به خاطر تحمل تمام تحقیرها و با الگو گیری از انقلاب اسلامی مردم ایران به پاخاسته اند، باید منتظر فتنه ها و دشمنی ها جدیدی باشیم؛ تنها راه گریز از این خطرات همان سه اصلی است که تا الان انقلاب ما را از آسیب ها حفظ کرده است: ایمان به خدا، رهبری، وحدت کلمه. به قول پیر فرزانه انقلاب: "پشتیبان ولی فقیه باشید تا به مملکتان آسیب نرسد." پشتیانی از ولی فقیه که در مبانی اعتقادی اسلام نیز وجود دارد، دو فاکتور وحدت کلمه و ایمان به خدا را به بهترین شکل ممکن به منصه ظهور می رساند؛ این همان چیزی که دشمن از آن هراسان است.
برای پیروزی در تمام حوادث آینده باید مطیع فرمان رهبر عزیزمان باشیم تا انشاالله این انقلاب با دستان ایشان به حضرت ولی عصر (عج) تقدیم گردد.

الهم صل علی محمد و آل محمد