پیشنهاد می کنم اول این دو خبر را بخوانید

http://www.jahannews.com/vdccpoqsi2bqp18.ala2.html
http://www.jahannews.com/vdcir3az3t1aww2.cbct.html
حال این دو موضوع را با بدحجابی و بی حجابی برخی از بازیگران ایرانی در جشنواره های مختلف خارجی مقایسه کنید، مسئله ای که هر از چندگاه خبر اول همه رسانه ها می شود، اما به همان سرعتی که منتشر می شود، نیز به فراموشی سپرده می شود.
 
واقعا تا بحال از خود پرسیده اید که چرا مثلا بازیکنان خارجی پس از ورود به ایران نسبت به اسلام علاقه مند می شوند؛ اما بازیکنان کشور خودمان که اینقدر با هویت اسلامی بیگانه هستند؟ چرا بازیگری چون جورج کلونی از بازیگران هالیود وجود حجاب در سینمای ایران را نه تنها مانع باورپذیری هنر بازیگر نمی داند، بلکه از آن به عنوان بزرگترین هنر ایرانیان یاد می کند؟
مهمترین دلیل این تضاد را می توان عدم آشنایی جوانان به فرهنگ اسلامی دانست؛ وقتی مادری در جواب سوال دخترش در مورد علت پوشش اسلامی ناتوان است، وقتی معلم ها و مسئولین مدرسه یا توجه چندانی به این مسئله ندارند و یا به دلیل وجود مشکلات دیگر از جمله تعداد زیاد دانش آموزان در مدرسه و کمبود نیروهای آموزشی متخصص، فرصت چندانی برای آشنایی کودکان، نوجوانان و فرزندان این مرز و بوم با هویت دینی خود ندارند، دیگر نمی توان از بقیه توقع چندانی داشت. به قول امام خمینی (ره) از مقطع ابتدایی شروع کنید چراکه دانشگاه دیر است.
مشکل وقتی درد آورتر می شود که صدا و سیما را به عنوان رسانه های فرهنگ ساز معرفی می کنیم؛ رسانه ای که امام خمینی (ره) از آن به عنوان بزرگترین دانشگاه کشور یاد می کردند؛ این در حالی است که متاسفانه همین رسانه در بسیاری از مواقع خود رواج دهنده بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی است.   تا بحال چند فیلم و سریال در مورد معرفی حجاب اسلامی ساخته شده است؛ آیا جز این است که چادر در تلویزیون فقط برای رفتن به قبرستان، زندان و دادگاه استفاده می شود و در تفکر همه زنان پولدار و تحصیل کرده که از جایگاه اجتماعی خوبی هم در سریال ها برخوردار هستند، چادر جایگاهی ندارد. حتی اگر به صورت خوشبینانه بخواهیم این مسئله را ناشی از غفلت مسئولین حوزه فرهنگی بدانیم، موضوعی است که به مرور در ذهن بیننده این تلقی را ایجاد می کند که با پوشش اسلامی نمی توان به یک انسان موفق در جامعه تبدیل شد.
پی نوشت: یادآوری این موارد، اصلا به معنی نادیده گرفتن نقش تک تک افراد مسلمان و متعهد نیست. در مسئله فرهنگی نباید دنبال مقصر گشت؛ همه ما مسئولیم برخی بیشتر برخی کمتر، پس قبل از اینکه همدیگر را متهم کنید بهتر است این سوال را از خودمان بکنیم که ما چه کاری برای ایجا یک جامعه سالم برداشته ایم؟ فراموش نکنیم که جامعه از جمع تک تک ما ساخته می شود.