در حالی که طی چند ماه گذشته آمریکا، اسرائیل و فرانسه مکرر ایران را تهدید به حمله نظامی می کردند و شبکه های خبری وابسته به آنها نیز هر روز بر طبل جنگ می کوبیدند، کمتر از یک هفته بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه 14 بهمن، ورق برگشت و قدرت پوشالی انها فروریخت و در واقع فهمیدند که ایران بیدی نیست که با این بادها بلرزد. 
بخشی از گفته های سیاستمداران غربی قبل و بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری

امام خامنه ای

قبل از سخنرانی مقام معظم رهبری 

نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه حدود پنج ماه با تکرار ادعاهای پوشالی خود مبنی بر تهدیدآمیز بودن برنامه های هسته ایران اعلام کرد توقف برنامه های هسته و نظامی از سوی این کشور ممکن است سبب بروز یک حمله پیش دستانه علیه این کشور گردد.

اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز در سخنرانی سالانه خود در کنگره اعلام کرد" بدون شک آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای مصمم است و برای دستیابی به این هدف هیچ گزینه ای را از روی میز حذف نمی کنم"
شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی نیز حدود سه ماه پیش ایران را تهدید به حمله نظامی کرد و با تکرار ادعای نزدیک شدن ایران به ساخت سلاح اتمی بیان کرد: اسرائیل در وقت باقی مانده باید به کشورهای دیگر مراجعه کند و آنها را متقاعد کند که به گزینه های دیگری غیر از تحریم علیه ایران نیز بیندیشند.
این تهدیدات آنقدر ادامه داشت تا اینکه حتی   لئون پانه‌تا وزیر دفاع امریکا از احتمال حمله‌ی اسرائیل به ایران در ماه‌های آینده خبر داد و برای آن زمان نیز تعیین کرد (اوایل بهار تا تیر ماه سال آینده) و موشه یعلون معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در همین روز رسماً کشورمان را به حمله نظامی تهدید کرد.
و اما بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه 14 بهمن
نیکلاسارکوزی رئیس جمهور فرانسه حمله به ایران را راه حل نامناسب دانست و مدعی شد راه حل مقابله با برنامه هسته ای ایران پیگیری سیاست تحریم است.
اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز در مصاحبه با شبکه NBC اعلام کرد اسرائیل برنامه ای برای حمله نظامی به ایران ندارد.

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در جلسه کابینه خود به وزیران و ژنرال های اسرائیلی دستور دارد دیگر در مورد حمله نظامی به ایران صحبت نکنند.
شیمون پرز رییس رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته در پیامی که مدعی شد خطاب به مردم ایران است، همین سیاست "جا زدن" را دنبال کرد و ایرانیان را مردمانی صلح‌جو و مخالف جنگ خواند و تأکید کرد نیازی نیست که مردم دو کشور با یکدیگر دشمنی داشته باشند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی از این خطبه‌ها فرمودند:

«یک جمله هم راجع به این تهدیدهاى آمریکا عرض بکنیم. مرتباً تهدید می‌کنند؛ تهدید به این زبان: همه‌ى گزینه‌ها روى میز است! یعنى حتّى گزینه‌ى جنگ. این، تهدید به جنگ است با این زبان. خب، این تهدید به جنگ، به ضرر آمریکاست؛ خود جنگ، ده برابر به ضرر آمریکاست. چرا این تهدیدها به ضرر آمریکاست؟ به خاطر اینکه خود این تهدیدها نشان‌دهنده‌ى عجز آمریکا از مقابله‌ى منطقى و مقابله‌ى گفتمانى است؛ یک گفتمانى در مقابل گفتمان جمهورى اسلامى ندارند؛ نمی‌توانند در میدان مقابله‌ى فکرى و منطقى، براى خودشان غلبه‌اى ایجاد کنند؛ مجبور می‌شوند توسل به زور و تشبث به زور بکنند.

این معنایش این است که آمریکا جز زور، هیچ منطقى ندارد؛ جز خون‌ریزى، هیچ راهى براى پیش‌برد خود ندارد. این، اعتبار آمریکا را بیش از آنچه که تاکنون شکسته است، در چشم ملت‌ها و در چشم ملت خودش خواهد شکست؛ این همان چیزى است که سرنوشت رژیم‌ها را معین می‌کند. آن رژیمى، آن نظامى که اعتبارش در چشم مردم خودش بشکند، سرنوشتش معلوم است؛ مثل رژیم شوروى سابق. اتفاقاً بعضى از صاحب‌نظران غربى همین چند روز قبل گفتند که امروز وضع آمریکا و غرب شبیه وضع شوروى سابق در سال‌هاى اواخر دهه‌ى 80 میلادى است که منجر به سقوط شد.

یعنى وقتى یک رژیمى، یک نظامى از لحاظ گفتمان، از لحاظ منطق، در چشم مردم خودش ساقط بشود، دیگر امیدى به بقاى این رژیم نیست. لذا هرچه تهدید کنند، به ضررشان است. البته آنها و دیگران بدانند -می‌دانند هم - که ما هم در برابر تهدید به جنگ و تهدید به تحریم نفتى، تهدیدهایى داریم که در وقت خودش، آن وقتى که لازم باشد، ان‌شاء اللَّه اعمال خواهد شد.»