ضرب المثل مشهوری می گوید کسی را که خواب است می توان از خواب بیدار کرد اما اگر کسی خود را به خواب زده باشد، نمی توان او را بیدار کرد.
این ضرب المثل مصداق واقعی جلبک های سبز است. درحالی که همه رسانه های غربی بعد از ماهها تلاش برای کمرنگ کردن حضور مردم، بالاخره مجبور به اعتراف شدند، اما دوستان سبز هنوز هم برطبل توخالی خود می کوبند و از مردم به خاطر حضور نیافتن در انتخابات تقدیر و تشکر می کنند!!!
"شورای هماهنگی راه سبز امید
از همه شهروندان مسئول و فعالان جنبش سبز که با عدم شرکت در انتخابات نمایشی که مغایر با استنانداردهای اولیه یک انتخابات آزاد است، اعتراض خود را به وضعیت اسفبار کشور اعلام کردند تشکر می کند
."
گفتنی است خاتمی در حالی در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کرد که نظام به هیچ یک از شروطی که وی برای حضور در انتخابات تعیین کرده بود، وقعی ننهاد. دلیل خاتمی برای شرکت در انتخابات را از اینجا بخوانید.

در همین حال تقریبا اکثر رسانه های معاند با جمهوری اسلامی نتوانستند این حضور پرشور را نادیده بگیرند،
*شبکه فرانس 24 در گزارشی از انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد که انتخابات امروز پاسخ ایران به اتهامات درباره غیردموکراتیک بودن نظام ایران است
. این شبکه فرانسوی با اشاره به اهمیت انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی ایران، این انتخابات را فرصتی برای جذب مشارکت، مشروعیت مردمی و پاسخ ایران به اتهامات غرب درباره غیر دموکراتیک بودن نظام جمهوری اسلامی دانست.
یک تحلیلگر بخش فارسی شبکه تلویزیونی رژیم سلطنتی انگلیس (بی‌بی‌سی) گفت که با حضور
65درصدی مردم در انتخابات مجلس، جمهوری اسلامی و رهبر ایران پیروز خواهند بود.
*خبرنگار واشنگتن پست در ایران نوشت که شعب اخذ رای عموما شلوغ هستند
.
شبکه خبری
"سی‌ان‌ان" ضمن تأیید حضور گسترده مردم در انتخابات نوشت مردم ساعتها در مساجد به صف ایستادند تا رأی خود را به صندوق بیندازند.
* صدای آمریکا: ساعات رأی‌گیری به دلیل حضور گسترده مردم تمدید شد

*بلومبرگ: ایرانیان با وجود تحریم‌های بین‌المللی به صندوق‌های رأی رفتند
میدل ایست اونلاین: نسبت شرکت کنندگان در انتخابات ایران بین 50 تا 70 درصد است
* فرانس‌24: مشارکت گسترده مردم سیلی محکمی به غرب است
فقط یک سوال: اگر آقایان موسوی و کروبی در حبس هستند و دوستان و خانواده از سلامتی آنها دچار نگرانی هستند، پس چطور به هر مناسبتی پیامی می دهند؟ آیا نمی شود از همان طریق که پیام های ناب خود را به گوش طرفداران (شما بخوانید دشمنان نظام) می رسانند، خبر سلامتی خود را نیز به اطلاع همگان برسانند خانواده خود را از بی خبری درآورند و به دلواپسی های آنها پایان دهند؟  

پی نوشت: سخنان خاتمی در جلسه ای که با برخی مشاورین و نزدیکان خود داشته است، ثابت می کند که آمار و اطلاعات خود را همواره از دوستان خارج نشین و بیرون گود دریافت می کرده است.
به نظر من که باید با حال فردی که خود را رهبر یک جریان سیاسی می داند تاسف خورد، رهبری که از خود استقلال فکری ندارد و اقدامات وی تنها نشات گرفته از فشارهای سیاسی اطرافیان وی بوده است.