کمتر اتفاق افتاده است که آمریکا با آن روحیه جنگ طلبانه خود، به خاطر بروز اتفاقی ناخوشایند، از مردم عذرخواهی کند، اما آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چرا آمریکا هم در جریان سوزانده شدن قران در پایگاه نظامی آمریکا از مردم عذرخواهی کرده است و هم بعد از کشته شدن 16 نفر از مردم افغانستان در جریان تیراندازی یک سرباز وحشی آمریکایی.
این وقایع تنها حوادث تلخی نیست که در طی بیش از 10 سال اشغالگری آمریکا در افغانستان رخ داده است، اما چرا اینبار مقامات آمریکایی اینقدر هراسان سعی کردن با یک عذرخواهی و اظهار تاسف، آتش خشم مردم افغانستان را خاموش کنند؟

جنایت سرباز آمریکایی در کشتن 16 غیرنظامی افغان


مردم افغانستان خسته از سالها اشغالگری آمریکا به بهانه برقراری دموکراسی، دیگر تحمل توهین ها و اهانت ها مکرر نظامیان آمریکایی را به مقدسات خود ندارند. عذرخواهی مقامات آمریکایی از مردم افغانستان نه به خاطر جنایاتی است که در این کشور اتفاق افتاده است، بلکه به خاطر به خطر افتادن منافع شان در افغانستان است، آمریکا بعد از خروج از عراق و از دست دادن این پایگاه، به شدت در صدد حفظ افغانستان به عنوان یک پایگاه نظامی در منطقه خاورمیانه است.
*عذرخواهی بدون در نظرگرفتن مجازات برای عاملین این جنایات، تنها توهین به مردم رنج کشده این کشور است.
مقامات آمریکایی درحالی که از فاجعه سوزانده شدن قرآن در این کشور از مردم افغانستان و مسلمانان عذرخواهی کردند که هیچ مجازاتی را برای عامل اصلی این توهین درنظرنگرفتند. البته چگونه می توان از کشوری که خود بنیانگذار این رفتار زشت و پلید در سطح جهانی بوده است، انتظار مجازات عاملین به آتش کشیده شدن قرآن را داشت.
همچنین درحالی موج عذرخواهی سریالی مقامات آمریکایی بابت کشته شدن 16 افغانی که 9 نفر از آنان کودک بوده اند، هرروز به گوش می رسد که عامل اصلی این جنایت هولناک را شبانه از این کشور فراری داده اند.
بنابراین تا زمانی که نظامیان اشغالگر خارجی در افغانستان حضور دارند، این آخرین اتفاق تلخ در این کشور نخواهد بود و البته سریال معذرت خواهی این سیاستمداران دروغگو، نمی تواند، نظامیان خارجی از آتش خشم مردم افغانستان نجات دهد.