هارولدبراون وزیر دفاع وقت آمریکا: آیت الله خمینی در بالکن محل سکونت خود حضور یافت و با هر حرکت دست او یک هواپیما به زمین افتاد!
 
کارتر پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری: «سال های آخر ریاست جمهوری من در گروگان آیت الله خمینی بودم
برژینسکی مشاور امنیت ملی کارتر: ماجرای مفتضح ایران، یکی از سه عامل مهم شکست کارتر بود و این ماجرا، احساس ناامیدی ملی را برانگیخت.

طبس، کابوس آمریکا                    

ویلیام سولیوان سفیر سابق آمریکا در تهران: روش سست و بی قید حکومت کارتر و اقدامات نامعقول او، به گروگان گیری اعضای سفارت آمریکا انجامید و دوران تحقیر ملی که در تاریخ آمریکا نظیر آن دیده نشده است، آغاز شد.
نیویورک تایمز: داغ شکستی که آمریکاییان در ایران خوردند، تا مدتها آنها را رها نخواهد کرد؛ به ویژه بدین دلیل که این شکست، ضربه دوباره ای به احساس آنهایی بود که شدیدا به فن آوری معتقدند و به آن ایمان دارند. از کار افتادن سه بالگرد در میان بادهای شنی بیابان، ضربه بسیار سنگینی بوده است
.
برخی از جملات امام خمینی (ره) درباره حادثه طبس
کارتر باز احساس نکرده با چه ملتى روبروست و با چه مکتبى بازى مى‏کند. ملت ما ملت خون و مکتب ما جهاد است.

    طبس، کابوس آمریکا

حمله به ایران، حمله به تمام بلاد مسلمین است و مسلمانان جهان در این امر بى‏تفاوت نیستند
.
ملت شریف و رزمند? ما باید به امر خداى تبارک و تعالى با تمام توان خود و با اتکال به قدرت خداى متعال مهیا شود و آماد? نبرد با دشمنان خود گردد.
این مانور احمقانه به امر خدای قادر شکست خورد
.
 حق با ما و خدا پشتیبان ملت مسلمان است.
کی این هلیکوپترهای آقای کارتر را که می خواستند به ایران بیایند ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن ها ساقط کردند. شن ها مأمور خدا بودند
. باد مأمور خداست. قوم عاد را باد از بین برد. این باد مأمور خداست. این شن ها همه مأمورند. تجربه بکنند باز. لکن ما نباید مغرور بشویم. من به ملت ایران عرض می کنم که مغرور نشوید. تمام قدرت، قدرت خداست و باید اتکال به او بکنید، و خودتان را فانی بکنید در آن قدرت بزرگ. مادامی که ملت ایران همان قدرت اول را که قدرت معنوی بود و با اللَّه اکبر پیش برد، مادامی که این حفظ بشود، شما بیمه هستید؛ بیمه الهی هستید.
امام پیش از این هم در جریان پیروزی انقلاب گفته بود "انقلاب ما انفجار نور بود."؛ بعدها نیز پس از پیروزی دلیر مردان جبهه و جنگ در خرمشهر بار دیگر فرمودند: "خرمشهر را خدا آزاد کرد".
اما باید به یاد داشته باشیم که خدا تا جایی با ماست که ما هم با او باشیم. این سنت خداوند ، باری تعالی است: "ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم
"

طبس، کابوس آمریکا
طبس، کابوس آمریکا