اسلام خواهان حضور زنان در جامعه است، متنها این حضور را بر پایه انسان بودن افراد تعریف می کند نه جنسیت آنان.
دلیل استفاده زنان مسلمان از حجاب، احترامی است که برای خود قائل هستند، آنها با این انتخاب، در برخوردهای اجتماعی خود به دیگران می فهمانند که نگاه جنسی و توهین آمیز به آنها ممنوع است. این رفتار در آنها احساس امنیت ایجاد می کن. کاملا واضح است، در جوامعی که زنان برهنه هستند و جاذبه های جنسی آنها بیشتر به چشم مردان می آید، هم امنیت زنان برای حضور در جامعه به شدت کاهش می یابد و هم به او توهین می شود.

پوستر حجاب  
فرهنگ اسلامی خواهان توجه به زنان به عنوان یک انسان است، در واقع اسلام انسان بودن فرد را در اولویت قرار می دهد و نه زن بودن او را.
اگر ارزش یک زن در جامعه فقط محدود به زیبایی هایش باشد، این ارزش گذاری به وی مطمئنا محدود به یک دوره خاص خواهد بود، زیرا زیبایی ظاهری و نشاط جوانی دوام چندانی ندارد و مطمئنا با کاهش جذابیتهای ظاهری، احترامی هم که بر مبنای این زیبایی ها باشد، کاهش خواهد یافت.
اسلام خواهان حفظ حجاب از سوی زنان است، زیرا معتقد است زن کالای تجاری نیست، زن حرمت دارد، احترام دارد.
در اسلام روابط جنسی در خانواده تنها محدود به بخش بسیار کوچکی از زندگی زناشوییی به شمار می رود. زن و مرد باید با هم دوست باشند، نگاه اخلاقی و انساسی به یکدیگر داشته باشند. رابطه زن و مر در خانواده باید بر اساس عشق و دوستی باشد. خانواده را نمی توان با قانون نگه داشت، دوام یک خانواده بر پایه عشق و دوستی است.
بنر حجاب
حجاب در فرهنگ اسلام زنجیری بر دوش زن نیست. انتخاب خود زن است برای حفظ امنیت و احترامش در حضور در جامعه.
برگرفته از سخنرانی دکتر رحیم پور ازغدی