سوال: بهتر نیست به جای اینکه مدام به خانم ها در مورد حفظ حجاب گفته شود، از مردها بخواهیم تا چشم های خود را کنترل کنند. چرا زنان باید برای جلوگیری از به دام افتادن مردان در گناه، حجاب خود را رعایت کنند؟ چرا زنان باید به خاطر مردها، این سختی را تحمل کنند؟
جواب: اول اینکه باید گفت رعایت حجاب از سوی زنان بیشتر از اینکه به سود مردان باشد، به نفع زنان است. برهنگی زن به نفع زن نیست، به نفع مردان است، مردان بی اخلاق و مردانی که تنها به دنبال لذت جویی خودشان هستند (1).
حجاب، سلاح زن مسلمان
هر انسان عاقلی وقتی از منزل خود خارج می شود،           
در را قفل می کند، همه ما برای ماشین های خود قفل فرمان می خریم و دزدگیر نصب می کنیم. هر چه میزان دارایی و ملک و املاک شما بیشتر باشد، از وسایل امنیتی بیشتری برای محافظت از دارایی های خود استفاده می کنید. آیا کار عاقلانه ای است که از اموال خود محافظت نکنیم و بگوییم دزدها نباید، دزدی کنند. در خانه خود را قفل نزنیم و بگوییم پلیس باید جلوی آنها را بگیرد. این وظیفه من نیست. مطمئنا هیچ انسان عاقلی، این طرز تفکر را ندارد.
ما برای جلوگیری از ازار و اذیت حشرات و جانوران موذی، از پرده استفاده می کنیم. 
نقش حجاب برای زن حکم قفلی را دارد که وی در برابر دیدگان افراد ناپاک می زند تا مانع تعرض وی شود. حجاب، زن را از نگاه های موذی و شیطانی افراد پلید اجتماع حفظ می کند.
و اما در مورد سختی حجاب: نمی خواهم بگویم، رعایت حجاب کار آسانی است و سختی ندارد. اما باید توجه داشت که هر سختی برای رسیدن به هدفی والا می تواند لذت بخش باشد و چه هدفی بالاتر از رضایت خداوند
پ.ن: شاید در این مورد بسیار بحث شده باشد، اما مطمئنا تکرار آن مانع گفتن دوباره نیست.