سلمان می گوید: روزی فاطمه زهرا (س) را دیدم که مشغول آسیاب بود. در این هنگام فرزندش حسین گریه می کرد و بی تاب بود. عرض کردم برای کمک به شما آسیاب کنم یا بچه را آرام نمایم؟ ایشان فرمودند: من به آرام کردن فرزند اولی هستم، شما آسیاب را بچرخانید.
حال تصورش را بکنید، در حالی ما حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوی خود می دانیم، که امروزه گذاشتن کودکان خردسال در مهدکودک به مد تبدیل شده است و فارغ از کارمند بودن یا نبودن، مادران ترجیح می دهند کودک خود را به مهد بسپارند. مطمئنا این مکان آموزشی معایب و مزیت هایی نیز برای کودکان دارد و هیچ کس نمی تواند آن را به طور کامل نفی کند؛ اما باید توجه داشت آنچه در مراکز آموزشی به کودکان ما یاد داده می شود، همان چیزی نیست که باید یاد بگیرند و گاهی با الگوهای زندگی دینی و خانوادگی     تفاوت مهد کودک های ایرانی و اروپایی                                   تفاوت مهد کودک های ایرانی و اروپایی


ما بسیار فاصله دارد. تجربه نشان داده است که مهدکودک تاثیر زیادی بر یادگیری کودکان، افزایش اعتماد به نفس، حس همکاری کودکان دارد. یکی دیگر از مزیت هایی که برای مهد کودک بیان شده است، تقویت ارزشهای اخلاقی و اجتماعی است که متاسفانه با توجه به شیوه های آموزشی که اکنون در بسیاری از مهدهای کودک وجود دارد، کودکان به جای آشنایی با فرهنگ غنی ایرانی، اسلامی با زبان و ادبیات و اشعار غربی آشنا می شوند. چرا ما در مهدکودک ها به کودکان خود داستانهای اساطیری ایران زمین را با زبان کودکانه و قابل فهم را آموزش نمی دهیم؟
البته این را هم نباید فراموش کنیم که گذاشتن سپردن بچه ها به مهدکودک به معنی، تعطیلی روند آموزش در خانه نیست. آموزش مادر به کودک، جدا از تاثیری که در روند یادگیری او دارد، احساس محبت و امنیت را نیز برای او به همراه دارد.
پ.ن، 1: مهدکودک نیاز جامعه امروز است ولی بهتر است ابتدا نیازهای کودک خود را بشناسیم و سپس با انتخاب یک مهد مناسب، او را از خود دور کنیم. فراموش نکنید محیطی که استانداردهای اولیه آموزشی را ندارد، مطمئنا آسیب هایش بیشتر از مزیت های آن خواهد بود.  
پ.ن.2. دوستان اگر نظر متفاوتی دارند، از شنیدن آنها خوشحال می شوم.
در مهدهای کودک چه می‌گذرد؟ +تصاویر