سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
 
آمار وبلاگ
  • کل بازدید: 184503
  • بازدید امروز: 6
  • بازدید دیروز: 22
  • تعداد کل پست ها: 148

امروز آسمان مکه نورباران است، امروز فرشتگان برای آمدن علی بالها گسترانده اند، امروز روز تولد کودکی است، که فخر زمین است و زمان، او آنقدر بزرگ است که خدا نیز بهترین مکان را برای تولدش انتخاب می کند، کعبه برایش آغوش می گشاید و ملائک سه روز از فاطمه بنت اسد و فرزندش در درون کعبه پذیرایی می کنند. افتخاری که تا کنون نسیب هیچ کس نشده است.
علی بزرگ مردی است که مسلمان و غیر مسلمان نیز به بزرگیش، به ایمانش، به زهدش و به عدالتش اعتراف کرده اند. حال آنکه او خود عبادتش را کم می شمارد و با فغان از کمی زاد و دوری سفر و وحشت راه می گوید.
           روز میلاد حضرت علی (ع)
و دوست و دشمن چه زیبا به بزرگی و عظمتش زبان به اعتراف گشوده اند:
جرج جرداق مسیحی، که تحت تاثیر جاذبه کلام علی (ع) بیش از 200 بار نهج البلاغه را مطالعه کرده است درباره علی می گوید: علی (ع) کشته عدالت خویش است.
جاحظ یکی از بزرگان اهل تسنن درباره علی (ع) می گوید: سخن گفتن درباره علی ممکن نیست. اگر قرار است حق علی ادا شود، گویند غلو است و اگر حق او ادا نشود، درباره علی ظلم است.
خلیل نحوی که یکی دیگر از بزرگان اهل تسنن است، می گوید: چه بگویم درباره کسی که دوست و دشمن، فضایل او را انکار نمودند. دوست به واسطه ترس و دشمن به واسطه حسد.
علی آنقدر بزرگ است که حتی معاویه نیز به بزرگیش اعتراف می کند؛ گویند مردی دنیا پرست و منافق نزد معاویه آمد و گفت: از نزد والاترین مردمان به سوی تو آمده ام؛ یعنی علی. معاویه گفت: خاک بر سر تو با کلامی که می گویی! علی کسی است که اگر صاحب دو انبار کاه و طلا باشد، ابتدا انبار طلا را در راه خدا صرف می کند و سپس انبار کاه را. 
و این هم تقدیم به همه باباهای خوب
باور کن ماه هاست زیباترین جملات را برای امروز کنارمی گذارم،

اما امشب همه جملات را فراموش کرده ام،
همینطور بی وزن و بی هوا آمدم بگویم :
پدرم روزت مبارک!








روح الله بود و مانند عیسی (ع) در روح مرده مردمان این سرزمین دمید و آن را جان بخشید.
روح الله بود و مانند پیامبر (ص) رهبری ملتی را به دست گرفت که به واسطه حاکمان مزدور در جاهلیت مانده بودند.
روح الله بود و مانند موسی (ع) مردم ایران را با عبور از دریای حوادث از دست فرعون زمان نجات داد.
روح االه بود که توانست با دست خالی، انقلابی را به پیروزی برساند که هیچ یک از تئوریسن های دنیا هم فکرش را نمی کردند.
روح الله بود که توانست محکم بایستد، تا مردم به پشتوانه رهبری وی فریاد نه شرقی و نه غربی سر دهند. روح الله بود و مانند ابراهیم (ع) بت زمانه را شکست و تبر را بر دوش بت بزرگ گذاشت و گفت: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
روح الله بود که وقتی رفت مردم در عزایش فریاد زدند: عزاست، عزاست امروز، روز عزاست امرو. خمینی بت شکن پیش خداست امروز.
روح الله هر چند نیست، اما هست؛ هرچند سعی کردند افکارش را به موزه بسپارند، اما نتوانستند.
روح الله بود و کلامش خدایی.
روح الله، آنقدر بزرگ بود که حتی دشمنانش به بزرگیش اعتراف می کنند.
                        امام خمینی (ره)
و این ملت به واسطه همان رهبری، در جنگی پیروز شد که همه پیروزی در آن را محال می دانستند.
و اکنون این ملت به واسطه رهبری امام خامنه ای، به تنها کشوری بدل شده است که بدون هیچ ترس و هراسی در برابر همه تهدیدها ایستاده است. استقلال واقعی دارد؛ پیشرفت هایش علیرغم همه تحریم ها و کارشکنی ها خار چشم دشمنان شده است.
و ما همه این ها را از نفس حق روح الله و رهبری ولی فقیه زمانمان داریم.

روحش شاد         
خدایا خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما خامنه ای رهبر به لطف خود نگهدار






امروز روز شکفتن نور و لبخند است. امروز روز شکفتن گل لبخند بر لبان علی بن موسی الرضاست. روز باطل شدن فتنه ها و دلگرمی شیعیان به تولد امام نهم. تولدش موجب اتحاد مومنین شد.
           تولد امام جواد الائمه
اباصلت می گوید: بعد از شهادت حضرت رضا (ع)، مطرود مامون عباسی شدم و به زندان افتادم و چون امیدم به مامون و سرکردگان و امیران و دیگر دست اندرکاران حکومت بود، یک سال زیر غل و زنجیر ماندم. شبی توسل به خدا یافتم و خدا را به اهل بیت قسم دادم. امیدم را از همه قطع کردم و به او پیوستم
. ناگهان جواد الائمه (ع) را در زندان دیدم. چون چشمم به ایشان افتاد، گریه کردم؛ گله کردم که چرا به داد من نمی رسید. فرمود: اباصلت چه وقت خواستی و نیامدم؟ سپس دست مرا گرفت و از میان زندانبان ها بیرون آورد و فرمود: برو به امید خدا که دیگر به تو دسترسی پیدا نخواهند کرد.
توسل به امام جواد الائمه برای امورد دنیویه، گرفتاریها، غمها و غصه های بزرگ، دردهای بی درمان معنوی و ظاهری بسیار موثر است. حتی اهل تسنن نیز به قبر مطهرش متوسل می شوند.
مرحوم آیت الله سید عبدالکریم کشمیری از علما و عرفای نجف در بابت توسل به امام جواد (ع) می فرماید: سوره یس بخوانید و ثواب آن را به امام جواد (علیه‌السلام) تقدیم کنید، حاجت ‏شما را خواهند داد. گاه امر می‏کرد صلوات برای حضرتش هدیه کنند و آن را در توسل به این امام کریم مجرب می‏دانست.





صفحات :   
|<  1  2  3  4  5  >  |