سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
 
آمار وبلاگ
  • کل بازدید: 184504
  • بازدید امروز: 7
  • بازدید دیروز: 22
  • تعداد کل پست ها: 148

حضرت‌ علی‌ (ع‌) ضمن‌ تأکید بر امر نماز ، ازجمله عوامل‌ سقوط‌ دوزخیان‌ را بی توجهی به این فریضه بزرگ بر می ‌شمرد و می‌ فرماید: مردم‌ ، نماز را برعهده‌ گیرید و آن‌ را حفظ‌ کنید ، زیاد نماز بخوانید و با نماز ، خود را به‌ خدا نزدیک‌ کنید . نماز ، فریضه‌ ای است‌ که‌ در وقتهای‌ خاص‌ بر مؤمنان‌ واجب‌ شده‌ است‌ . آیا به‌ پاسخ‌ دوزخیان‌ گوش‌ فرا نمی ‌دهید آن‌ هنگام‌ که‌ از آن ‌ها پرسیدند : چه‌ چیز شما را به‌ دوزخ‌ کشانده‌ است ‌؟ گفتند : ما از نمازگزاران‌ نبودیم ‌. همانا نماز ، گناهان‌ را چون‌ برگهای‌ پائیزی‌ فرو می‌ ریزد و غل‌ و زنجیر گناهان‌ را از گردن‌ انسانها می‌ گشاید .
در نهج‌ البلاغه علی (ع) آمده‌ است: خداوند بندگان‌ مؤمن‌ را با نمازها و زکاتها و روزه‌ های‌ دشوار، از کبر و خودبینی‌ محافظت‌ و حراست‌ می ‌کند. به‌ پیکر آنان‌ ، آرامش‌ می ‌بخشد، به‌ دیدگان‌ آنان‌ فروتنی‌ می ‌دهد، نفس‌ آنان‌ را رام‌ می ‌سازد ، دل‌ های‌ آنان‌ را افتادگی‌ می ‌آموزد و خودپسندی‌ را از وجود آنان‌ دور می ‌کند.

           تجسم نماز در شخصیت علی (ع)





                نماز کلید بهشت
نماز پیوند انسان با خلق هستی و "رب العالمین" نردبان عروج آدمی در مسیر الی الله است. نماز تکرار و تلقین برنامه و طرح چگونه زیستن و چگونه ساختن است.
"هر نمازی که صورت می گیرد، مزد اعمال آنروز انسان است. اگر انسان در آن روز عمل صالح بجا آورده باشد، زمینه یک نماز خوب خواندن برایش فراهم است، بی اینکه انسان دقت کند که نمازش با حضور باشد، درست است؛ اما با دقت انسان و زور او درست نمی شود و مسئله حل نمی شود. انسان باید زورهایش را قبل از نماز بزند. یعنی فرد بگوید حالا من تصمیم می گیرم که در حال نماز حضور قلب داشته باشم،






امشب شبی به بلندای آرزوهایمان است. امشب را یکی از سه شب برتر سال دانسته اند، شب بخشش های بی حساب. آرزوی هر کس به اندازه دنیای اوست. پس دنیای خود را بزرگ کنیم؛‌ آنقدر بزرگ که تنها فرج یوسف زهرا را از خدا بخواهیم. خدایا ما را به این بلوغ برسان.
و اما یک نکته:
در امور معنوی اول برای خود دعا کنید؛ اما در امور مادی حاجات دیگران را در صدر حاجات خود قرار دهید.
              شب آرزوها
بنده ای خدا را گفت: "اگر سرنوشت مرا نوشته ای، پس چرا دعا کنم؟"
خدا گفت: "شاید نوشته باشم هرچه دعا کند."
التماس دعا





صفحات :   
|<  1  2  3  4  5  >  |