سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
 
آمار وبلاگ
  • کل بازدید: 184417
  • بازدید امروز: 5
  • بازدید دیروز: 52
  • تعداد کل پست ها: 148

امروز روز لغو امتیاز تنباکو به فتوای آیت الله میرزا حسن شیرازی است.
گویند پس از رسیدن خبر عقد قرارداد تالبوت توسط ناصرالدین شاه قاجار به ایران، اولین اعتراض ها به رهبری سید علی‌اکبر فال اسیری
داماد میرزای شیرازی و از علمای برجسته شیراز آغاز شد. علیرغم تمام مخالفت ها از سوی دولت و دربار، مقاومت مردمی ادامه یافت و قیام مردم شیراز به تبریز، مشهد، اصفهان، تهران و دیگر نقاط ایران گسترش یافت.
میرزای شیرازی
از همان ابتدا به واسطه نامه‌هایی که از علمای ایران دریافت می‌کرد و از طریق اخباری که سید علی اکبر فال اسیری و آقا منیرالدین بروجردی اصفهانی به وی می‌رساندند، از این امتیاز مطلع شده بود.
بالاخره بعد از کش و قوس های فراوان آیت الله میرزای شیرازی این حکم را اعلام کردند:
بسم‌الله الرحمن الرحیم الیوم استعمال تنباکو و توتون بای نحو کان در حکم محاربه با امام زمان علیه‌السلام است.نهضت تنباکو






فاطمه جان ای دخت پیامبر نذر کردم هر روز در یک رکعت نمازم سوره کوثر را بخوانم تا همواره                                                                               حضرت مهدی (عج)
یادم باشم، خدا تو را کوثر آفرینش قرار داد و الگوی زنان،
تا یادم باشم تو باید معیار زندگیم باشی نه حرف و سخن و نگاه دیگران،
تا یادم باشد روش زندگی و بندگی در پیشگاه حق تعالی را باید از تو یاد بگیرم،
تا یادم باشد باید مانند تو از حریم ولایت دفاع کنم،
تا یادم باشد باید زن باشم به آن افتخارکنم                                                                                   
تا یادم باشد تو چشم براه فرزندی هستی که بیاید و انتقام سیلی مادر را بگیرد
او منتظر است و چشم براه و چه سخت است انتظار و چشم براهی
فاطمه جان تو خود برای ظهور فرزندت دعا کن تا دیدگان ما به حرمت دعای مادر به جمال فرزندش، مهدی موعود، روشن شود.
اللهم عجل لولیک الفرج






عالم شده معطر از گلشن خدیجه             خندد گل محمد در دامن خدیجه
آنان که دیده بستند از خدمت خدیجه         کی می توان ببینند این عزت خدیجه

                            ولادت ریحانه رسول (ص) مبارک
و اما چند نکته:
ایثار و فداکاری، مهمترین اصل در زندگی است و بدون اغراق می گفت که بنیان هیچ خانواده ای بدون فداکاری و گذشت پابرجا نخواهد ماند. امروز روز ولادت حضرت فاطمه زهرا است، گاهی در هیاهوی خرید کادوهای آنچنانی، فراموش می کنیم که اصلا چرا امروز را به عنوان روز مادر برگزیده اند، درواقع فلسفه انتخاب روز ولادت ریحانه نبی (ص) به عنوان روز مادر و زن، یادآوری الگو بودن فاطمه برای تمامی زنان است. درس گرفتن از زندگی خانوادگی، اجتماعی و سیاسی فاطمه، الگو قراردادن حجاب و عفاف فاطمه، یاد گرفتن چگونگی برخورد وی با دشمنان و حمایت وی از حریم ولایت. در حالی که در دنیای امروز بنیان خانواده به شدت سست شده است و حتی در کشور خود ما نیز آمار طلاق و فروپاشی خانواده ها افزایش یافته است، مطمئنا مطالعه زندگی و رفتار ایشان در برخورد با همسر و فرزندان می تواند برای همه ما درسی باشد گرانبها.
همه ما خود را در زندگی مرید و دوستدار حضرت علی و فاطمه زهرا می دانیم؛ ولی دوست داشتن زبانی نمی تواند کافی باشد، الگو قرار دادن زندگی ، رفتار و منش ایشان آرامش معنوی، روحی و روانی را برای ما به ارمغان می آورد. دوستی حرف جالبی می زد، می گفت: "ما ولایت پذیر هستیم ولی آن طور که باید ولایت شناس نیستیم، امام دوست هستیم ولی امام شناس نیستیم". رفتار و عملکرد من در زندگی و حرکت کردن در مسیر خدا می تواند نشان دهنده میزان ولی شناسی ما باشد. ائمه معصومین چراغ هایی هستند که در مسیر حرکت در جاده رسیدن به خدا، راه را به ما نشان می دهند تا از مسیر اصلی خارج نشویم و فاطمه بهترین چراغ برای حرکت زنان در مسیر الهی است.
حضرت فاطمه (س) فرمودند
 : بدترین امّت من کسانى هستند که از انواع نعمتها تغذیه می کنند و خوراکى هاى رنگارنگ می خورند، و لباسهاى گوناگون می پوشند، و هر چه بخواهند می گویند.

 





صفحات :   
|<  1  2  3  4  5  >>  >  |