سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
 
آمار وبلاگ
  • کل بازدید: 184431
  • بازدید امروز: 19
  • بازدید دیروز: 52
  • تعداد کل پست ها: 148

سلمان می گوید: روزی فاطمه زهرا (س) را دیدم که مشغول آسیاب بود. در این هنگام فرزندش حسین گریه می کرد و بی تاب بود. عرض کردم برای کمک به شما آسیاب کنم یا بچه را آرام نمایم؟ ایشان فرمودند: من به آرام کردن فرزند اولی هستم، شما آسیاب را بچرخانید.
حال تصورش را بکنید، در حالی ما حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوی خود می دانیم، که امروزه گذاشتن کودکان خردسال در مهدکودک به مد تبدیل شده است و فارغ از کارمند بودن یا نبودن، مادران ترجیح می دهند کودک خود را به مهد بسپارند. مطمئنا این مکان آموزشی معایب و مزیت هایی نیز برای کودکان دارد و هیچ کس نمی تواند آن را به طور کامل نفی کند؛ اما باید توجه داشت آنچه در مراکز آموزشی به کودکان ما یاد داده می شود، همان چیزی نیست که باید یاد بگیرند و گاهی با الگوهای زندگی دینی و خانوادگی  






سوال: بهتر نیست به جای اینکه مدام به خانم ها در مورد حفظ حجاب گفته شود، از مردها بخواهیم تا چشم های خود را کنترل کنند. چرا زنان باید برای جلوگیری از به دام افتادن مردان در گناه، حجاب خود را رعایت کنند؟ چرا زنان باید به خاطر مردها، این سختی را تحمل کنند؟
جواب: اول اینکه باید گفت رعایت حجاب از سوی زنان بیشتر از اینکه به سود مردان باشد، به نفع زنان است. برهنگی زن به نفع زن نیست، به نفع مردان است، مردان بی اخلاق و مردانی که تنها به دنبال لذت جویی خودشان هستند. هر انسان عاقلی وقتی از منزل خود خارج می شود
حجاب، سلاح زن مسلمان  




اسلام خواهان حضور زنان در جامعه است، متنها این حضور را بر پایه انسان بودن افراد تعریف می کند نه جنسیت آنان.
دلیل استفاده زنان مسلمان از حجاب، احترامی است که برای خود قائل هستند، آنها با این انتخاب، در برخوردهای اجتماعی خود به دیگران می فهمانند که نگاه جنسی و توهین آمیز به آنها ممنوع است. این رفتار در آنها احساس امنیت ایجاد می کن. کاملا واضح است، در جوامعی که زنان برهنه هستند و جاذبه های جنسی آنها بیشتر به چشم مردان می آید، هم امنیت زنان برای حضور در جامعه به شدت کاهش می یابد و هم به او توهین می شود.

پوستر حجاب  





صفحات :   
|<  1  2  3  4  5  >>  >  |